Eten in Montería

16 december 2021 - Villavicencio, Colombia

Mijn Spaanse leraar vertelde me al vaker over Montería, de stad waar zijn ouders wonen. Het gaat dan meestal over eten… Die verhalen werden concreet met een tourtje eten…. We begonnen in het stadspark dat langs de rivieroever slingert. In het park leeft een grote kolonie leguanen… Onderweg stopten we voor een “jugo”, een groot glas met vers vruchtensap, naar wens gecombineerd met melk. Later tijdens de wandeling namen we een ijsje, de plaatselijke specialiteit met tamarinde siroop…Heerlijk verkoelend, superverfrissende smaak! Nadat we de ochtend wandelend doorbrachten was het tijd voor de lunch, sushi in dit geval, supervers klaargemaakt terwijl je erbij staat. We aten in een groot overdekt winkelcentrum, American style. Na een wandeling in het centrum eindigden we de dag bij een Italiaans restaurant… Ik vrees dat mijn gewichtsverlies van na de zomer hier wel snel verdwijnt 😂😂😂

1. Leo:
    16 december 2021
    Ach weet je don’t worry, be happy en enjoy!
  2. Judith:
    16 december 2021
    Rob in een groot overdekt winkelcentrum haha.
    Daar denk je toch niet aan als je aan Colombia denkt!
    Maar ziet er mooi uit, met veel gezellige genietmomenten!
    Enjoy the good life!
  3. André & Ester:
    17 december 2021
    Je vermaakt je wel zo te zien!

Hoe is het leven van de locale bevolking qua, werk, inkomen, vrijetijdsbesteding... het leven in het algemeen zeg maar?
  4. Rob:
    17 december 2021
    Grote inkomensverschillen! Ik logeer nu in een armere wijk, een barrio, met alle hektiek vandien. Maar gisteren bezocht ik een enorm overdekt centrum met alle modehuizen, koffiebars, bioscopen, restaurants en zo..
  5. André & Ester:
    Grote verschillen dus..